Thursday, November 23, 2006

Jag hoppas på Pär Nuder eller Mona Sahlin som s-ledare!

Varför det, kanske någon frågar. För att de två är mina favoritsossar?
Nej, det är de inte. Utan för att när det gäller socialdemokratin då måste man ha ett "tvärtom"-tänkande. Socialdemokratin är dålig för Sverige, så då måste vi förorda den som är sämst för socialdemokraterna. Av den anledningen är Pär Nuder och Mona Sahlin de jag hoppas mest på, medan Margot Wallström vore den värsta kandidaten.

Pär Nuder är intelligent och skicklig-men han är en högfärdig strebertyp, allt annat än folklig. I många avseenden mycket lik Göran Persson med andra ord. Han skulle därför förmodligen vara sämst för socialdemokraterna och därmed bäst för Sverige.

Mona Sahlin framstår som lite trevligare och folkligare, men hon är ganska korkad. Hon skulle därför också vara dålig för socialdemokratin och därmed bra för Sverige.

Allra sämst vore ju Margot Wallström. Hon är både skicklig och trevlig och populär både inom och utom socialdemokratin. Hade jag varit socialdemokrat hade jag helt klart förordat henne. Hon skulle vara den klart bästa för socialdemokratin och därmed sämst för Sverige.

Carin Jämtin, som Aftonbladets ledarsida idag förordade, vet jag faktiskt inte så mycket om annat än att hon gillar bistånd och "palestina", vilket gör att jag har väldigt låga tankar om henne, då jag är emot både "palestina" och bistånd. Fast å andra sidan så är ju andra sossar i princip lika dåliga inom dessa områden. Huruvida hon skulle vara bra för socialdemokratin och därmed dålig för Sverige vet jag inte riktigt. Hon verkar ganska tråkig och slätstruken, men kanske är det en missuppfattning baserat på den ytliga kunskap jag har om henne.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home